04.07.2019      339      0
 

Цифрові громади. Як поєднати онлайн та офлайн при визначенні громадської думки


Громадська думка закладає міцний фундамент для потенційного розвитку громади. Вдало налагодивши систему збору та аналізу думок громадян, влада може підсилити результативність власної роботи та укріпити довіру до неї. Цифрові громади Програма DOBRE радить ОТГ, як успішно зростати у діджитал-просторі, а також, як за допомогою онлайн-інструментів установити постійний зв’язок із мешканцями громади.

Як думка громадян впливає на визначення подальшого розвитку ОТГ

Існують щонайменш три складові:

  • Рука на пульсі подій. Проводячи опитування мешканців, керівництво розуміє, чи подобається їм нова ініціатива із сортування сміття, наприклад. Або, чи підтримують громадяни ідею щомісячних мистецьких заходів. Регулярні опитування громадської думки — запорука того, що ви завжди будете на хвилі вподобань жителів.
  • Акцент на точках росту. Природно, що керівництво ОТГ не має змоги встигнути за усіма процесами, що відбуваються. Тому важливо покладатися і на участь громадян у вирішення викликів, що існують у їх населеному пункті. Профільні ГО підкажуть, як успішно можна розвинути спортивну сферу. Представники освітніх закладів зможуть висловити їх бачення вектору зростання місцевих шкіл. Відтак, дослухайтесь до громадян, беріть їх точки зору до уваги, це працює.
  • Формування довіри. Обмін думками, спільна генерація рішень проблем та нових сенсів — один з вагомих факторів у побудові довіри у громаді. Питайте думку громадян, втілюйте їх слушні ідеї, комунікуйте про плани та досягнення — і, будьте впевнені, ваша ОТГ стрімко зростатиме.

Як налагодити систему опитувань у грома

Один із практичних способів — проводити опитування через онлайн-сервіси. Переваги онлайн-сервісів зрозумілі: цифровий формат зручний тим, що дозволяє заощадити кошти на організацію інтерв’ю, гарантує надійність, прозорість та захист від фальсифікацій.

Водночас, важливо й комунікувати в офлайн-режимі, розвивати пряме спілкування з громадянами, адже ніщо не замінить справжній наочний контакт. У сучасних реаліях найбільш вдалим видається метод, що дає можливість поєднати онлайн-опитування із живою бесідою. Таким чином, громадяни висловлюють думки через цифрові інструменти, і додатково спілкуються власне із організатором опитування.

Для реалізації опитувань за комбінованим типом SocialBoost, у рамках Програми DOBRE розробила систему DOBRE.Pytannya. Система дозволяє проводити опитування домогосподарств просто через мобільний додаток і,  що важливо, без підключення до мережі.  Такий формат особливо зручний для громад із відсутнім або слабким доступом до інтернет-системи.

Як працює DOBRE.Pytannya

  • DOBRE.Pytannya – Saas рішення, яке гарантує, що для початку роботи не потрібно проводити  інсталяцію, адміністративна панель розгортається через веб-браузер.
  • Керівництво громади може створювати і проводити одночасно декілька опитувань у різних населених пунктах ОТГ.
  • Під час опитувань, інтерв’юер відвідує домогосподарства, здійснює опитування через мобільний додаток і спілкується з громадянами. Також система надає можливість створювати і впроваджувати одночасно  декілька опитувань —  дуже зручно, особливо, коли необхідно зробити аналіз громадської думки за різними галузевими питаннями.
  • Система демонструє детальну отриману статистику після опитування, що сприяє формулюванню висновків про стан справ у конкретній сфері життєдіяльності ОТГ.
  • Система має дружній інтерфейс — тож працювати з нею зручно користувачам із різними рівнями комп’ютерної грамотності.

Отже, постійний збір громадської думки — лише перший крок на шляху до налагодження повноцінної позитивної взаємодії із мешканцями, побудови спільного простору довіри, розв’язання нагальних задач. Сподіваємося, наш матеріал надихне нові громади до процесу партисипації, тобто до залучення громадськості до перспективного зростання ОТГ.

За інформацією
Черкаської ОДА


Ваш комментарий

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *