– Ремонт доріг залишається одним із найактуальніших питань. Найбільше повідомлень і звернень отримую стосовно доріг категорії “Т” – це територіальні дороги державного значення. Я розумію справедливі обурення черкащан, ці дороги важливі, вони з’єднують райони, а деякі ділянки у жахливому стані. До доріг категорії “Т” роками не доходили руки.
Дещо з теорії. Є дороги державного значення, які поділяються на:
– міжнародні;
– національні;
– регіональні;
– територіальні;
Дороги місцевого значення є:
– обласні;
– районні;
Яка ситуація на Черкащині.
Протяжність територіальних доріг в області – 817 км. Це 47 % від загальної мережі доріг державного значення. 520 тис кв м – дороги із ямковістю. Це 65% від загального кілометражу. Орієнтовний обсяг коштів на ремонтні роботи – 260 млн грн. 732 тис кв м – суцільного руйнування. Для поточного середнього та капремонту цих ділянок необхідні 2, 5 млрд грн.
Як бачимо із цифр, за один рік НЕ МОЖЛИВО відремонтувати всі “Т”-дороги. Але якщо ми продовжимо ремонти в такому ж темпі – за кілька років ми змінимо ситуацію. Лише цього року на дороги державного значення всього виділили безпрецедентну суму – 5 мільярдів 758 мільйонів гривень. За ці кошти відремонтують 234 кілометра доріг Черкащини. Це більше, ніж за всі роки, починаючи із 2010-го, разом взяті:
2010 – 0
2011 рік – 23,5 км
2012 рік – 6,3 км
2013 рік – 30,8 км
2014 рік – 0
2015 рік – 0
2016 рік – 0
у 2017-му – 36,5 км
у 2018 – 60,5 км
у 2019-му – 34 км
У нас хороша співпраця із Укравтодором та Службою автомобільних доріг у Черкаській області, ведемо постійний діалог, оскільки постійно виїжджаємо в райони, спілкуємося з людьми і знаємо про потреби.
2021-ий рік буде присвячений саме дорогам категорії “Т”. Маємо визначати пріоритети сполучення: туристистичний потенціал, проїздність до важливих соціальних об’єктів, зокрема освітніх та медичних закладів.
Детальніше про стратегічні напрямки розповідаю у відео.