02.03.2020      526      0
 

Упровадження на місцях інформаційної системи “Соціальна громада” наблизить соцпослуги до людей, – В. Швець


Максимально зручними та якісними мають стати соціальні сервіси для людей. Це можливо завдяки упровадженню на місцях програмного комплексу «Інтегрована інформаційна система «Соціальна громада». Про це, окрім інших питань, говорили на колегії Департаменту соціального захисту населення ОДА. Мова про опрацювання документів з надання соціальних послуг населенню (пільг, субсидій, компенсацій та ін.) в електронній формі. Це дає змогу значно скоротити час ухвалення відповідних рішень.

Нагадаємо, на початку лютого на базі профільного Міністерства відбулась презентація програмного комплексу «Соціальна громада» та результатів моделювання мережі фронт-офісів, які наблизять соціальні сервіси до мешканців ОТГ. Протягом 2019 року програму «Соціальна громада» тестували в 40 пілотних ОТГ у 19 областях, зокрема й на Черкащині.

Зауважимо, торік у дослідній експлуатації такий програмний комплекс використовувався в Черкаському та Катеринопільському районах, зокрема в Білозірській та Єрківській ОТГ.

У ході колегії фахівці з Катеринопільщини поінформували про те, як саме там працює електронна система.
Зокрема в Єрківській громаді кажуть: система об’єднана в єдиному інформаційному середовищі – через взаємодію фронт-офісу, де приймають документи, з бек-офісом – структурним підрозділом управління соціального захисту населення. У Єрківській громаді за період із серпня минулого року встигли прийняти через програму майже три сотні звернень щодо видачі пільг, субсидій та ін. Електронні копії документів направляють одразу в управління соцзахисту, що економить час людей, їхні зусилля й кошти. Водночас система дозволяє відстежувати, на якому етапі перебуває розгляд заяв.

Загалом на початку втілення пілотного проекту виникали проблеми з технічним забезпеченням та функціонуванням програми. Фахівці ж Міністерства соціальної політики України допомагали їх вирішити. Поступово систему налагодили. І нині на Катеринопільщині відсоток електронних справ, які опрацьовують при допомозі електронного комплексу, сягає 90. Це дає змогу швидко вирішити питання та вчасно надати людині допомогу, якісні адмінпослуги.

– Наближення адміністративних послуг соціального характеру до мешканців громад та передача функцій з прийняття заяв і документів для призначення соціальної підтримки на базовий рівень є одним із пріоритетних напрямків удосконалення системи соціального захисту населення, – говорить перший заступник голови ОДА В’ячеслав Швець. – Тут потрібне й налагодження співпраці між районами та об’єднаними територіальними громадами. Зокрема й створення відповідних структурних підрозділів соцзахисту в громадах, де ще таких немає. Варто також усвідомлювати: ділити жителів територіально не можна. Головне, аби всі люди одержували якісні соціальні послуги. Маємо спільні виклики й спільні завдання, які разом повинні вирішувати.

Директор Департаменту соціального захисту населення ОДА Руслан Чикало також наголосив на тому, що подібні офіси створюватимуться скрізь по громадах. Водночас підрозділи соціального захисту мають бути створені в усіх громадах, навчені відповідні фахівці. Міністерство при цьому допоможе з технічним забезпеченням.

Заступник Міністра Мінсоцполітики Віталій Музиченко, який взяв участь в колегії, окреслив головні завдання працівників галузі. Окрім іншого, він зауважив, що в межах децентралізаційних процесів Мінсоцполітики впроваджує проект щодо підтримки ОТГ в частині забезпечення функцій фронт-офісів:

– Трансформується загалом система соціального захисту населення й розподіл функціональних обов’язків. Основною умовою є реалізація фронт-офісу на базі громад. Йдеться про ЦНАПи, віддалені робочі місця, реалізацію цих функцій в старостатах та ін. Нині Мінсоцполітики проводить роботу щодо допомоги громадам, забезпечуючи технікою. За пройдешніх два роки ми забезпечили майже 300 громад. Працюємо нині зі 170-тьма. Плануємо ще з майже 300-ми. У цілому більше 70 % громад отримають техніку та належне оснащення робочих місць для реалізації системи фронт-офісу.

За інформацією прес-служби Черкаської ОДА.


Ваш комментарий

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *