08.07.2020      524      0
 

Плануємо відремонтувати доріг більше, ніж за попередні 5 років, – Роман Боднар


Очільник області Роман Боднар у ході пресконференції зауважив, що програма Президента України «Велике будівництво» передбачає, окрім будівництва інфраструктурних об’єктів, і ремонти доріг. Нині в області відновлюють автошляхи як державного, так і місцевого значень. Ремонти доріг державного значення фінансують з держбюджету через Службу автомобільних доріг у Черкаській області, дороги місцевого значення – субвенційно з обласного бюджету.

– Цього року в планах – спрямувати кошти й відремонтувати доріг більше, ніж за всі попередні 5 років, – сказав голова ОДА. – Щороку, починаючи з 2010-го, вдавалося відремонтувати в регіоні лише в межах 20-60 км дорожнього полотна. До кінця ж 2020-го планують капітально відремонтувати 234 км доріг. Тож, переконаний вже за пару років ми суттєво змінимо ситуацію на дорогах Черкащини.

Голова ОДА наголосив: якщо торік для нашого регіону виділили близько 1 млрд гривень, то цього року вже майже 3,5 млрд відповідно до Постанов КМУ. Найближчим часом виділять ще частину фінансування на ремонти доріг в Україні, зокрема й Черкащині. Це в рази більше, ніж у попередні.

Стосовно місцевих доріг:

На 2020 рік передбачено 733,8 млн грн, зокрема:

кошти розподілили так:

1) по замовнику ДП „Служба місцевих автомобільних доріг в Черкаській області“ (ДП СМАД) – 299,3 млн грн, зокрема:

ДП СМАД станом на 23.06.2020 уклало 54 договори на загальну суму 266,1 млн грн, що становить 94,6 % від річного ліміту коштів.

Виконання – 74,2% від ліміту, затвердженого на відповідний період 2020 року.

2) щодо замовника Департаменту будівництва Черкаської обласної державної адміністрації – 434,5 млн грн, зокрема:

Департамент уклав 107 договорів на 317,7 млн грн, що становить 69,9 % від річного ліміту коштів.

Водночас голова ОДА зазначив, що цього року спрямували більше 30 млн грн на ремонт 4 доріг м. Черкаси. Каже: ми, окрім цього, взяли на баланс облдержадміністрації частину дороги Н-16 (1,2 км) в напрямку Сміли, на якій загинув в аварії водій мотоциклу. Цього року на цій дорозі планують завершити капітальний ремонт, встановити освітлення, світлофор.

Загалом же в деяких населених пунктах жителі Черкащини ще не встигли відчути зміни в ремонтах доріг з об’єктивних причин – через тривалість тендерних процедур. Зараз у роботі 10 об’єктів. У цілому підписано договори на 38 об’єктів. Усього запланованих 66.

У червні розпочали роботи по 10 об’єктах, а саме:

– Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О 240410 /Н-16/ – Звенигородка, км 0+700 − км 1+500, Звенигородський район, Черкаська область

– Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О 241008 Федюківка − Вотилівка − Бужанка, км 4+500 − км 11+490 (окремими ділянками), Лисянський район, Черкаська область

– Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О 240704 Григорівка − Трощин − /Н-02/, км 2+600 – км 8+500, Канівський район, Черкаська область

– Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О 240702 Павлівка − Беркозівка − Мартинівка, км 6+700 – км 10+550, Канівський район, Черкаська область

– Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О 240709 Межиріч − Лука − Горобіївка, км 0+900 – км 6+930 (окремими ділянками), Канівський район, Черкаська область

– Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О 240928 Стеблів − Заріччя − Богуслав, км 0+800 − км 4+000 (окремими ділянками), Корсунь-Шевченківський район, Черкаська область

– Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О 240921 Корсунь-Шевченківський − Квітки, км 5+500 − км 8+380 (окремими ділянками), Корсунь-Шевченківський район, Черкаська область

– Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О 241718 Байбузи − Закревки − Старосілля – Мліїв − /Т-24-08 Шевченкове – Городище − /Н-16//, км 8+000 − км 21+300 (окремими ділянками), Городищенський район, Черкаська область

– Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О 241719 /Н-16 Золотоноша – Черкаси – Умань – Р-10// – м. Черкаси, Черкаський район, Черкаська область

– Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О 241801  /Р-10/ − Чернече − Кудашеве − кордон Кіровоградської області, км 5+400 − км 11+350 (окремими ділянками);

На липень запланували роботи по 17 об’єктах, у серпні – по 6 об’єктах, у вересні – по 5 об’єктам.

– До кінця цього року сподіваємося освоїти кошти та відремонтувати заплановані автошляхи. А вже наступного року плануємо інакше підійти до методики формування переліку доріг. Уже у вересні маємо на меті затвердити перелік доріг та розпочати тендерні процедури, аби вже з березня наступного року почати будівельний дорожній рік, – констатував Роман Боднар. – 2021-ий буде присвячений дорогам категорії «Т». Адже ці дороги з’єднують районні центри та мають вагоме значення для черкащан. Таких в області – понад 800 км. Востаннє ж Т-шки ремонтували в 80-роках. Однак уже цього року по деяких із них виготовляють проектно-кошторисну документацію та почнуть ремонтувати напрямок Драбова.

Стосовно закидів про відсутність ремонту дороги Н-16:

Ця дорога перебуває на балансі Укравтодору. Відтак обласна адміністрація не може її ремонтувати. Натомість Укравтодор планує виконати ремонтні роботи на Н-16 до кінця нинішнього року.

Стосовно вагових комплексів:

Якщо виділяємо кошти на капітальний ремонт доріг, то варто подбати й про недопущення їхнього перевантаження.

Нині в області працює 4 вагові комплекси. Робота ж фахівців Укртрансбезпеки не завжди ефективна. Відтак до кінця цього року змонтують 4 цілодобових вагових комплекси за новою системою. Технологічний процес простий: авто повільно проїжджає через ваговий комплекс, а під час руху програма одразу фіксує навантаження на вісь та подає сигнал найближчому поліцейському посту. Технологія хоч і дорожча, але ефективніша.

Щодо робочої групи та перевірок на об’єктах «Великого будівництва»

Натепер підготовлений проект розпорядження Черкаської обласної державної адміністрації «Про утворення мобільної групи для моніторингу та контролю виконання робіт за об’єктами Програми «Велике будівництво».

Про те, як відбуваються тендерні процедури на ремонтні роботи

Голова ОДА чи структурний підрозділ НЕ проводить тендери. Їх проводить або Тендерний комітет, або Уповноважена особа. Про роль у цьому процесі Антимонопольного комітету та саму процедуру дивіться  у відео.

Роман Боднар наголосив на тому, що в пріоритеті – якість робіт, терміни виконання та справедлива ціна. Це ті критерії, за якими оцінюватимуть роботи. Якщо ж вони будуть виконані неякісно, виконавці нестимуть відповідальність за це, відповідно до встановлених норм.

За інформацією пресслужби Черкаської обласної державної адміністрації


Ваш комментарий

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *