20.10.2020      631      0
 

Одруження українців за кордоном: особливості реєстрації


Постійно проживаєте або тимчасово перебуваєте за кордоном і хочете укласти шлюб, але не знаєте як? Відповідаємо!

Перш за все, слід звернути увагу на чинне законодавство іноземної країни – чи дозволена в цій країні процедура реєстрації між двома іноземними громадянами (громадянами України).

Друге, що слід знати, – державну реєстрацію актів цивільного стану громадян України, які проживають або тимчасово перебувають за кордоном, проводять дипломатичні представництва і консульські установи України.

Перелік установ, їх адреси та контакти для зв’язку можна знайти на сайті Міністерства закордонних справ України за посиланням:

https://mfa.gov.ua/…/inozemni-diplomatichni-ustanovi-v…

Для реєстрації шлюбу наречені мають подати заяву за встановленою формою.

Під час подання заяви необхідно пред’явити паспорти.

Заява також може бути подана через представника за довіреністю, посвідченою у встановленому порядку.

Якщо Ви раніше перебували в шлюбі, то новий шлюб можна зареєструвати тільки при пред’явленні документів, що підтверджують його припинення:

– свідоцтва про розірвання шлюбу,

– свідоцтва про смерть одного з подружжя,

– рішення суду України про визнання шлюбу недійсним,

– висновку відділу реєстрації актів цивільного стану про анулювання шлюбу.

Якщо шлюб було припинено за кордоном, таким документом може бути рішення суду про розірвання шлюбу, якщо за законодавством цієї іноземної держави воно є остаточним, свідоцтво про розірвання шлюбу або про смерть одного з подружжя чи інші документи, що підтверджують припинення попереднього шлюбу, які передбачені законодавством іноземної держави, та видані компетентними органами.

Реєстрація шлюбу та видача свідоцтва про шлюб проводиться у приміщенні консульської установи/дипломатичного представництва України за кордоном.

Крім того, державна реєстрація шлюбу може бути проведена в іншому місці:

– за місцем проживання наречених;

– місцем надання стаціонарної медичної допомоги;

– в іншому місці, якщо вони не можуть з поважних причин прибути до консульської установи.

У цих випадках наявність поважної причини повинна бути підтверджена документально.

За реєстрацію шлюбу стягується консульський збір відповідно до тарифів консульського збору.

Якщо бажаєте зареєструвати шлюб з іноземцем за кордоном – необхідно звернутися до компетентного органу іноземної держави.

Зазвичай, вони є аналогами українських органів ДРАЦС:

– у Польщі – Управління Цивільного Стану,

– у Німеччині – німецький РАЦС,

– в Італії – відділ одружень анаграфічного центру комуни Вашої резиденції,

– у Франції – мерія комуни,

– у Данії – державний реєстраційний офіс при муніципалітеті.

Якщо маєте намір зареєструвати шлюб в державному органі іноземної країни, Ви можете звернутися до консула із заявою щодо отримання довідки про неперебування у шлюбі та про відсутність перешкод, передбачених чинним законодавством України.

За інформацією Центрального міжрегіонального управління Мін’юсту (м. Київ)


Ваш комментарий

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *