
Цьогоріч Уряд продовжує політику підтримки національного виробника та розвитку переробної промисловості. Основні напрями включають стимулювання розвитку виробництва через формування попиту на українську продукцію, залучення інвестицій у реальний сектор економіки та збільшення несировинного експорту.
– Коли торік ми запускали політику «Зроблено в Україні», наша стратегічна мета була змінити структуру економіки з сировинної на високотехнологічну й наростити виробництво товарів із високою доданою вартістю. Нам потрібне власне виробництво озброєння, техніки, ліків, одягу. Це гарантія незалежності. Кожен новий завод і технологія роблять нас сильнішими, – наголосила перша віцепрем’єр-міністерка – міністерка економіки України Юлія Свириденко.
За її словами, одним з важливих інструментів збільшення попиту на українські товари є локалізація. Під час публічних закупівель машинобудівної продукції замовник має вимагати не менше 25% місцевої складової в товарі.
– Торік вимога локалізації була 20%. Зараз її рівень вже зріс до 25%. Ми працюємо над тим, щоб розширити перелік товарів, на які розповсюджується локалізація в публічних закупівлях, а також почати застосовувати локалізацію в оборонних закупівлях, — продовжила Юлія Свириденко.
Також цього року Уряд планує розширити програми грантів на переробку на виробництво компонентів до озброєння. За кошти гранту можна придбати технологічне обладнання.
Політика «Зроблено в Україні» – це 14 програм для підтримки виробників — локалізація в публічних закупівлях, часткова компенсація вартості українського обладнання, «Національний кешбек», єОселя, гранти на розвиток переробної промисловості, «Доступні кредити 5-7-9%», індустріальні парки, підтримка проектів зі значними інвестиціями, Експортно-кредитне агентство і низка інших.
Лише торік обсяг їх фінансування склав сумарно понад 34 млрд грн. У цьому році пріоритети залишаються незмінними — розвиток виробництва, залучення інвестицій в реальний сектор та збільшення несировинного експорту.
За інформацією Міністерства економіки України