– Дороги Черкащини – щодень у фокусі. Нещодавно побачив відеозвернення підприємця, який має бізнес у Шполі, Звенигородці, Городищі. Нині ж зустрілися з ним та обговорили проблемні питання. Підприємець та його команда вимушені чи не щодень їздити між населеними пунктами, де працюють їхні заклади, тож якість доріг вони відчувають на собі. Надалі підприємець планує розширювати географію, тож «дорожнє» питання, як і для багатьох, стане ще гостріше. Разом обговорили проблематику ремонту доріг. Щодо його проблемної дороги, то це питання розглянемо і проведемо спочатку хоча би ямковий ремонт. Водночас вважаю, варто пояснити і на загал стан справ.
Зараз у межах програми #Великебудівництво відновлюємо державні дороги. Десь середнім поточним ремонтом, десь – капітально. Зокрема, центральну для області дорогу Н-16, яка проходить через Золотоношу, Черкаси, Шполу, Звенигородку до Умані. Також уже зробили Н-01 з Корсуня до Сміли, Р-10 від Канева до Черкас. Ремонтуємо і місцеві дороги. Таких об’єктів по області у нас понад 60. До слова, у середньому, аби провести поточний середній ремонт на кілометрі дороги необхідно 5 млн грн. Для капітального треба спрямувати всі 10 млн грн. По Черкащині ж таких доріг – понад 4 тисячі кілометрів місцевих доріг, а ресурсу – лише 730 млн. грн. Наступного року беремося завершити відновлення Н-08, Р-10 до Чигирина і перейти до доріг категорії «Т». На сьогодні ми виокремили найбільш важливі дороги. Це: Т-2408 (Кам’янка – Чигирин через Холодний Яр). Доречі, Т-2409 цього року буде зроблена від М-03 до Драбова. В зоні уваги Т-2405 від Жашкова до Звенигородки через Буки, Т-2411 від Тального через Катеринопіль до Звенигородки, Т-2413. У нас є ще в планах Т-2403, Т-2401.
Більшість цих доріг – в межах області і ми можемо прийняти їх на баланс, щоб починати ремонтувати з «нуля». В Укравтодорі говорять, що «Т»-шки переведуть в категорію «О», тобто обласні. Таким чином ми їх зможемо включити у загальну мережу місцевих доріг загального користування та відремонтувати. Питання в тому, що ті об’єкти, які ми виокремили, як першочергові, на ремонт потребують близько 5 млрд грн. Знайти такий ресурс в області – не реально. Втім і зупиняти роботу й нічого не робити – не будемо. Шукаємо додаткові джерела фінансування, ведемо перемовини з Укравтодором задля виділення додаткового ресурсу. Ми на рівні області вирішили залучити підприємців до дбайливого ставлення до доріг. Адже зараз, у період жнив, та й не тільки, вони часто пускають фури-перегрузи. А особливо у спеку такі перенавантажені авто ще більше руйнують дорожнє покриття.
Тож ми ініціювали проект #ЗбережемодорогиЧеркащиниразом, яким закликаємо підприємців берегти автошляхи області.
За інформацією пресслужби Черкаської обласної державної адміністрації.