
Українці щодня стають жертвами онлайн-злочинців. Що треба знати, щоб уберегти себе – пояснив заступник начальника відділу протидії кіберзлочинам у Черкаській області ДКП НПУ Андрій Тютенко в медіацентрі ОВА.
За його словами, найбільше звернень стосуються обману під час онлайн-покупок, фішингу та телефонних афер.
– Більшість схем доволі прості, але люди продовжують втрачати гроші, – розповів Андрій Тютенко. – Псевдопродавці просять передплату й зникають. Шахраї створюють копії популярних сайтів і виманюють дані.
Злочинці копіюють інтерфейси банківських сайтів, служб доставки та державних ресурсів. Усе для того, щоб користувач не помітив підміни й самостійно ввів свої дані – номер картки, пароль або код з SMS. Найчастіше зловмисники користуються панікою, поспіхом або емоціями.
– Шахраї маскуються під банки, родичів або сервіси з вигаданими виграшами чи терміновими проханнями, – застеріг Андрій Тютенко. – Найнебезпечніше – фішингові повідомлення та підміна SIM-картки, які дають їм доступ до особистих даних і рахунків.
Щоб не стати жертвою таких схем, варто не передавати конфіденційну інформацію телефоном або у листуванні, уникати підозрілих посилань, користуватись двофакторною автентифікацією та складними паролями.
Якщо ви вже стали жертвою – негайно зверніться в поліцію, повідомте банк та зберіть усі докази.
Детальніше – у відео.