Кабінет Міністрів України ухвалив проєкт змін до Правила дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 року № 1306 (далі – ПДР), котрі набудуть чинності вже за тиждень, 1 листопада. Розповідаємо про ключові нововведення.
Частина змін пов’язана з рухом велосипедистів, пішоходів та осіб з порушенням зору:
- дається нове визначення велосипедної доріжки
- вперше вводяться поняття велосипедної смуги і велосипедного переїзду.
- детально регламентується, як повинні переміщатися велосипедисти, вказані їх права та обов’язки.
- регламентовано суміжний рух пішоходів та велосипедистів, а також рух осіб з порушенням зору.
Нові знаки З’являться нові дорожні знаки: житлової зони, пішохідної доріжки, початку населеного пункту і його закінчення, напрямки повороту, місця дозволеної зупинки та стоянки, заборони руху транспортних засобів та інші.
Нова розмітка Вводиться нова розмітка для позначення «лежачого поліцейського», виділених місць паркування вздовж доріг і наближення до кільцевої розв’язки, перед виходами з території шкіл, яка вказує місце концентрації ДТП, для позначення виділених місць парковання уздовж доріг тощо. До чинної вертикальної розмітки додається нова: жовто-червона.У ПДР змінено вимоги щодо крайової дорожньої розмітки у відповідності до положень ДСТУ 2587:2021, де крайової є лише розмітка 1.2, яка в залежності від дозволеної швидкості руху може бути різної ширини.
Чому вводяться зміни?
Зміни у ПДР зумовлені необхідністю приведення положень ПДР у відповідність до національних стандартів України, ДСТУ 4100:2021 та ДСТУ 2587:2021, які розроблені з урахуванням вимог Конвенції про дорожні знаки і сигнали.Постановою Уряду від 29.09.2021 № 1091 внесені зміни і доповнення до ПДР та викладені у новій редакції розділи 33 «Дорожні знаки», 34 «Дорожня розмітка» та додатки 1,2 до ПДР.
ДСТУ 4100:2021 були прийняті після внесення змін та зауважень до редакцій проєктів, які були отримані під час громадських обговорень. Зокрема, за участю представників громадських організацій людей з інвалідністю, пішоходів та велосипедистів України, а також Укравтодору, КП ЦОДР, Департаменту патрульної поліції, ДП «Укрдіпродор», КП «Київавтодор», Управління патрульної поліції у м. Києві Департаменту патрульної поліції та Департаменту транспортної інфраструктури КМДА.
За інформацією пресслужби Черкаської ОДА