15.04.2019      Коментарі Вимкнено до Управління житлово-комунального господарства, містобудування, архітектури, інфраструктури, енергетики та захисту довкілля

Управління житлово-комунального господарства, містобудування, архітектури, інфраструктури, енергетики та захисту довкілля

Адреса для листування: вул. В’ячеслава Чорновола, 157, м. Черкаси, 18003
e-mail: ekonomapr@ukr.net
тел.: (0472) 647-797

Начальник управління
ДАНИЛІШИН Петро Іванович

  • Відділ інфраструктури, економіки, агропромислового розвитку, бухгалтерського обліку та кадрового забезпечення

         Начальник відділу – 
         тел.: (0472) 647-798, (0472) 568-568

  • Відділ житлово-комунального господарства, архітектури, містобудування, енергетики та захисту довкілля

         Начальник відділу – МЕЛАНІЧ Інна Миколаївна                                             тел.: (0472) 648-663, (0472) 647-797

Регуляторна діяльність

Реєстр містобудівних умов та обмежень Черкаського району

“Корисна інформація”:

24 лютого 2021 року, т.в.о. Голови Держенергонагляду Роман Боднар доповів про результати роботи інспекції за 2020 рік.

У вступному слові очільник відомства повідомив, що Держенергонагляд у минулому році реалізовував державну політику в сфері нагляду (контролю) у галузях електроенергетики й теплопостачання та здійснював заходи, які передбачено Положенням про Державну інспекцію енергетичного нагляду України, та які було визначено дорученнями Кабінету Міністрів України і Міністерства енергетики України.

«Для Держенергонагляду 2020 рік став точкою опори для забезпечення належної діяльності відомства і за попередній рік нам вдалось зробити чимало роботи. Зокрема, розробити низку нормативно-правових актів (серед яких є критерії, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності, та уніфікована форма акта), які дають можливість розпочати планову та позапланову діяльність інспекції. Крім того, розпочато підготовку змін до законодавства та зроблено інші кроки, які сприятимуть отриманню споживачами якісного, надійного і безперебійного електро- та теплопостачання», – зазначив Роман Боднар.

Під час публічного звіту т.в.о. Голови дав всебічну оцінку кожному із напрямів діяльності та наголосив на посиленні кадрового потенціалу і поглибленні співпраці Держенергонагляду з Кабінетом Міністрів України, центральними органами виконавчої влади, обласними державними адміністраціями в частині забезпечення споживачів належним рівнем електричної та теплової енергії. Незважаючи на карантинні обмеження, за словами Романа Боднара, Держенергонагляд на належному рівні виконував поставлені перед ним завдання, а це понад 10 000 основних заходів.

Наприкінці заходу Роман Боднар окреслив плани на 2021 рік. Зокрема, він зазначив, що Держенергонагляд буде спрямовувати зусилля на:

  • підвищення ефективності основної діяльності відомства – проведення планових і позапланових заходів державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб’єктами господарювання вимог законодавства у галузях електроенергетики та теплопостачання;
  • продовження становлення Держенергонагляду як центрального органу виконавчої влади;
  • здійснення необхідних заходів задля налагодження міжнародного співробітництва з наглядовими органами Європейського Союзу у галузях електроенергетики та теплопостачання;
  • забезпечення прозорості й відкритості в інформаційній діяльності та посилення цифровізації Держенергонагляду.

«Хочу запевнити, що ми не зупинимось на досягнутому, а спрямуємо наші зусилля на подальшу поглиблену взаємодію з ліцензіатами систем постачання і розподілу електроенергії та теплопостачальними організаціями задля забезпечення надійного функціонування об’єднаної енергетичної системи України», – наголосив очільник відомства.

Детальніше ознайомитись зі звітом Держенергонагляду за 2020 рік можна за посиланням.

 
https://khoda.gov.ua/image/catalog/files/Prezentacziya-spivpraczya-mistami-FEE.pptx

Мінекономіки спільно з Радою бізнес-омбудсмена заплановано проведення низки Всеукраїнських вебінарів для представників бізнесу з найбільш болючих питань, а самє: податкові і митні питання; дії правоохоронних органів, державних регуляторів та місцевих органів влади (графік додається). Цільовою аудиторією є суб’єкти підприємництва, бізнес асоціації, працівники місцевих органів влади до повноважень яких належать питання розвитку бізнесу. Приєднатись до участі у вебінарах можливо заповнивши реєстраційні форми за посиланнями:
10.02.2021 – https://forms.gle/xN9xEoSJUZ9HN1Ai9
24.02.2021 – https://forms.gle/178aLAsSZn7YCgwd7
10.03.2021 – https://forms.gle/CrEvdiEimL71QbeP6
24.03.2021 – https://forms.gle/iz3zRmhjzEkW3U5k9
31.03.2021 – https://forms.gle/LE2bUfMKvZJDwdZ98
у мережі Facebook: https://www.facebook.com/BusinessOmbudsmanUkraine

Нагляд (контроль) у галузі постачання природного газу

Основною вимогою Закону України «Про ринок природного газу» є забезпечення надійного та безпечного постачання природного газу споживачам в умовах реформування відповідного ринку.

Учасники ринку природного газу повинні планувати і вживати заходів відповідно до затверджених Правил про безпеку постачання природного газу (наказ Міністерства енергетики та вугільної промисловості України 02 листопада 2015 року № 686) та нести відповідальність за безпеку постачання у межах сфери своєї діяльності.

За нормами чинного законодавства основні наглядові функції за якісним та безпечним газопостачанням наразі покладаються на операторів газотранспортної системи, які згідно Кодексу газотранспортної системи повинні підтримувати технічний стан пристроїв, установок, мереж, а також системних об’єктів згідно з вимогами технічних норм і стандартів безпеки, провадити постійний експлуатаційний нагляд та у разі виникнення загроз негайно розпочинати дії, спрямовані на їх усунення.

Проте аналіз здійснення таких заходів з боку операторів ринку показав, що у галузі накопичилося значна кількість проблемних питань. Зокрема, щодо неналежного технічного стану та забезпечення технічного обслуговування як транспортних так і розподільних мереж. Наслідком невирішення таких проблем стала низка аварій, які відбулися останнім часом у різних регіонах України. Таким чином, формується певна «зона безвідповідальності» через відсутність дієвої системи впливу на суб’єктів ринку природного газу.

У цих умовах енергетична галузь України повинна своєчасно адаптуватись до будь-яких змін у структурі виробничих потужностей у галузі, систем передачі (транспортування), систем розподілу та споживання природного газу. Також необхідно забезпечити запровадження системного підходу до визначення ризиків з безпеки постачання природного газу, формування заходів щодо їх недопущення та подолання, а також забезпечення належного державного нагляду (контролю) за їх реалізацією.

Одним із питань, що поєднує заходи у галузях електро- та газопостачання є видача актів щодо підтвердження факту відсутності газифікації природним газом багатоквартирних будинків та відсутності або нефункціонування у зазначених будинках систем централізованого теплопостачання (далі – Акт).

Починаючи з жовтня 2020 року Держенергонагляд забезпечує видачу відповідних Актів на виконання пункту 8 плану заходів з підготовки об’єктів паливно-енергетичного комплексу України до осінньо-зимового періоду 2020/21 року та його проходження, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 22 липня 2020 року № 916-р.

Так, станом на 20 січня 2021 року територіальними органами Держенергонагляду було видано 590 Актів на 4 296 будинків з метою застосування ліцензіатами НКРЕКП з постачання електричної енергії відповідного тарифу на електроенергію для населення в опалювальний період. Наразі на опрацюванні Держенергонагляду знаходяться ще 29 звернень по 99 будинкам.

Лише у Сумській області представниками інспекції було видано 148 Актів по 148 будинках, у Харківській області – 123 Акти по 123 будинках, у Кіровоградській області – 64 Акти по 966 будинках та у Житомирській області – 40 Актів по 40 будинках.

На думку громадських об’єднань, які звертаються з відповідними листами до органів виконавчої влади, до розв’язання проблемних питань технічного стану газотранспортної системи доречно задіяти можливості Державної інспекції енергетичного нагляду України. Реалізація цього може бути здійснена шляхом гармонізації діючих законодавчих актів стосовно формування ринку природного газу, зокрема, внесенням змін до Закону України «Про ринок природного газу» в частині конкретизації повноважень держаних органів та введення вимог щодо забезпечення державного нагляду (контролю) у сфері газопостачання. Також шляхом покладання на Держенергонагляд функцій контролю (нагляду) за господарською діяльністю суб’єктів господарювання у галузі газопостачання в частині технічної експлуатації об’єктів постачання та розподілу природного газу, враховуючи те, що відомство вже реалізовує державну політику в сфері нагляду (контролю) у галузях електроенергетики і теплопостачання.

З огляду на це, Держенергонагляд сприятиме змінам, спрямованим на забезпечення надійного і безпечного постачання природного газу споживачам.

Державний нагляд (контроль)у галузі електроенергетики потребує законодавчого коригування

Останні події у м. Жовкві Львівської області щодо надійності електропостачання споживачів електричної енергії першої категорії й особливої групи першої категорії виявили низку проблемних питань, неврегульованих нормативно-правовими актами, у частині державного нагляду (контролю).

Так, основними підконтрольними суб’єктами Держенергонагляду в частині організації технічної експлуатації мереж й обладнання та дотримання вимог нормативних документів є:

  • оператор системи передачі (ПАТ «НЕК Укренерго»);
  • оператори систем розподілу (обленерго);
  • електричні станції та мережі.

Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» передбачено здійснення таких перевірок з урахуванням відповідних критеріїв ризику діяльності та періодичності заходів (раз на два роки, раз на три роки, раз на п’ять років).

Проте, залишається законодавчо неврегульованим нагляд за надійністю електропостачання споживачів електричної енергії першої категорії й особливої групи першої категорії. Саме до таких споживачів відносяться лікарні та інші заклади, перерва в електропостачанні яких може призвести до небезпеки для життя людей, порушення функціонування особливо важливих елементів комунального господарства тощо. Із складу першої категорії виділяють особливу групу споживачів, безперебійна робота яких необхідна для попередження загрози для життя людей.

З одного боку, вимоги статті 9 Закону України «Про ринок електричної енергії» поширюються на учасників ринку електричної енергії (крім споживачів). З іншого – стосуються також здійснення державного енергетичного нагляду за електричними установками і мережами споживачів, а саме:

  • відповідність схем електропостачання (зовнішніх та внутрішніх) категорійності споживачів та їхніх струмоприймачів;
  • наявність та стан резервних автономних джерел живлення на об’єктах споживачів електричної енергії першої категорії й особливої групи першої категорії з надійності електропостачання;
  • забезпечення належного технічного стану елементів обладнання системної протиаварійної автоматики, встановлених в учасників ринку (у тому числі споживачів).

Наслідком такої неузгодженості (або колізії) стало виключення переліку питань щодо обстеження об’єктів споживачів електричної енергії першої категорії й особливої групи першої категорії з уніфікованої форми Акта, що складається за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб’єктом господарювання вимог законодавства у сфері електроенергетики та у сфері теплопостачання.

Реалізація завдань щодо проведення державного нагляду (контролю) за соціально важливими об’єктами здійснюється, зокрема, на виконання доручення Прем’єр-Міністра України Шмигаля Д.А. від 04 грудня 2020 року № 49290/1/1-20 стосовно наявності резервних джерел живлення та перевірки технічного стану об’єктів електро- і теплозабезпечення закладів охорони здоров’я, визначених для госпіталізації пацієнтів з COVID-19.

Усунення цієї неузгодженості потребує чіткого розмежування та поширення вимог щодо дотримання правил технічної експлуатації електрообладнання й мереж і на споживачів електричної енергії першої категорії й особливої групи першої категорії.

Тому, Держенергонагляд докладатиме зусиль щодо створення належних умов для якісного, надійного та безперебійного електропостачання всіх споживачів, у тому числі споживачів електричної енергії першої категорії й особливої групи першої категорії.

Нагадаємо, що 27 листопада в період з 17:50 до 19:10 було відсутнє електропостачання у Жовківській районній лікарні. У цей час у реанімаційному відділенні померли двоє місцевих мешканців, які були підключені до апаратів ШВЛ. За попередніми висновками комісії департаменту охорони здоров’я Львівської облдержадміністрації, під час вимкнення енергії адміністрація лікарні не вчинила жодних дій для того, аби підключити хірургічний корпус, де знаходиться реанімація, до резервного живлення.

Довідково:

Згідно з Правилами улаштування електроустановок, затверджених наказом № 476 Міненерговугілля України від 21 липня 2017 року, до споживачів електричної енергії першої категорії належать електричні приймачі, перерва електропостачання яких може спричинити небезпеку для життя людей, значний збиток суб’єктам господарювання, пошкодження дорогого основного обладнання, масовий брак продукції, розлад складного технологічного процесу, порушення функціонування особливо важливих елементів комунального господарства.

Зі складу першої категорії виділяється особлива група споживачів електричної енергії, безперебійна робота яких необхідна для безаварійного зупину виробництва, з метою запобігання загрозі життю людей, вибухам, пожежам і пошкодженням дорогого основного обладнання.

Конкурс стартапів «Еко-дія» 

Актуально до: 31.05.21
 Терміни: 02.10.2020 – 31.05.2021

Всеукраїнська благодійна організація “Інститут місцевого розвитку “, виконавець Проєкту ДТЕК «Енергоефективні школи: нова генерація», оголошує конкурс стартапів «Еко-дія» в рамках вищезгаданого проєкту. Екодія або енергоефективний стартап можуть бути різними: озеленення, сортування, прибирання та вивезення відходів, очищення водойм, вторинне використання речей, ресурсо- та енергозбереження.

Умови участі:

  • Описати ідею або захід, конкретно та реалістично пояснивши деталі екологічної ініціативи. 
  • Забезпечити свій внесок для втілення задуму або заходу в життя, можна у негрошовому вигляді – роботами/інвентарем/обладнанням.
  • Візуалізувати вже наявні результати. Обов’язковими є фото та/або відео із власним внеском.

Переможці отримають допомогу у негрошовому вигляді до 15 000 грн. Проєкт оплатить матеріали, обладнання, роботи тощо, необхідні для впровадження задуму.

Для участі охочим необхідно заповнити заявку.

Обов’язково слід надати посилання на фото-або відеопідтвердження ініціативи! 

Оцінювання заявок:

Конкурсна комісія, а саме представники компанії ДТЕК, яка фінансує проєкт, та Інституту місцевого розвитку, виконавця проєкту, прийме рішення щодо кращих ініціатив, відібравши декілька переможців. Окрім безпосередньо відповідності темі конкурсу, головними критеріями відбору будуть кількість учасників ініціативної групи і кількість потенційних бенефіціарів реалізованого заходу. Більше інформації на сайті проєкту.

Про визначення ставки внеску на регулювання на I квартал 2021 року

Подальший розвиток енергосервісу потребує якнайшвидшого законодавчого врегулювання

На сьогодні Урядом та народними депутатами України зареєстровано у Парламенті низку важливих законопроєктів, присвячених подальшому розвитку енергосервісу, зокрема:

Законопроєкт щодо зняття існуючих бар’єрів для ЕСКО-закупівель

Проєкт закону є нагальним технічним інструментом, щоб узгодити Закон України щодо енергосервісу із новою редакцією Закону України «Про публічні закупівлі».

Це дозволить законодавчо врегулювати правові неузгодженості, що виникли, та розблокувати можливості для залучення інвестицій у термомодернізацію шкіл, дитячих садків, лікарень та інших бюджетних установ.

Передбачається розширення механізму енергосервісу для модернізації об’єктів комунального господарства, спрощення процедури закупівлі та підписання ЕСКО-договорів, покращення привабливості та надійності ЕСКО-проєктів для фінансових установ тощо.

Усі ці ініціативи спрямовані на відновлення енергосервісу в Україні. Цей механізм довів свою ефективність. На сьогодні в країні укладено 548 ЕСКО-договорів на загальну суму близько 1,26 млрд гривень.

Фонд гарантуванняпозик: промисловіпідприємстваможутьзалучатикредити на енергоефективність без застави та піднижчівідсотки

Фонд запроваджено партнером Агентства – Проєктом UNIDO/GEF UKR IEE «Впровадження стандарту систем енергоменеджменту в промисловості України» та Укргазбанком.

«Промисловість в Україні займає 30% всього кінцевого енергоспоживання. Ми розуміємо, наскільки важливо розвивати сферу енергоефективності у цьому секторі. Для цього разом із UNIDO розроблено серію національних стандартів з енергоефективності, проведено навчання енергоменеджерів, спільно з GIZ підготовлено рекомендації щодо імплементації 27-ої Директиви ЄС, напрацьовано пропозиції щодо запуску інструментів підтримки підприємств. Один з них – Фонд гарантування позик», – повідомив К.Гура.

Завдяки фонду українські промислові підприємства мають унікальну можливість залучити кредити без застави та за нижчою відсотковою ставкою на впровадження системи енергоменеджменту та заходів з енергоефективності.

Основні характеристики:

Сума кредиту, валюта: гривня, євро, долар США в еквіваленті до 150 тис. доларів;

Термін кредитування: до 18 місяців;

Власний внесок або забезпечення (застава): не вимагається;

Відсоткова ставка (на листопад 2020 р.) від: 13% гривня, 4.5% долар;      4% євро.

Взявши участь у такій програмі підтримці із досить привабливими умовами, підприємства зможуть оптимізувати та скоротити енергоспоживання, знизити операційні витрати, стати більш конкурентними на ринках та скоротити викиди СО2.

Умови подання заявок до Фонду дізнавайтеся на сайті Укргазбанку: https://www.ukrgasbank.com/about/cooperation/unido.

До уваги Ліцензіатів, що здійснюють господарську діяльність на ринку електричної енергії

НКРЕКП звертає увагу, що відповідно до норм Закону України від 01.09.2020 № 832-IX «Про внесення змін до Закону України «Про ринок електричної енергії» щодо врегулювання проблемних питань на ринку електричної енергії» (Закон 832-IX) сторони двостороннього договору, що входять до складу одного вертикально інтегрованого суб’єкта або є афілійованими між собою, протягом трьох робочих днів після укладення двостороннього договору інформують Регулятора про предмет договору, ціну електричної енергії та/або порядок її розрахунку (формування), обсяг електричної енергії та графіки погодинного обсягу купівлі-продажу електричної енергії, строки та порядок постачання електричної енергії.

З метою збору даних та актуальної інформації, необхідних для здійснення моніторингу ринку електричної енергії відповідно до вимог, передбачених законами України «Про ринок електричної енергії» та «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг», НКРЕКП повідомляє щодо порядку надання відповідної інформації:

Інформація щодо умов двосторонніх договорів, укладених між суб’єктами господарювання, що входить до складу вертикально інтегрованого суб’єкта господарювання або є афілійованими між собою, надається в розрізі кожного двостороннього договору відповідно до форми (у форматі Excel) (далі – Форма), з накладенням кваліфікованого електронного підпису уповноваженої особи ліцензіата та/або кваліфікованої електронної печатки ліцензіата з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» на адреси monitoring_DD@nerc.gov.ua та inf.er@nerc.gov.ua.

Інформацію щодо усіх двосторонніх договорів, укладених з 17.10.2020 року (з дати набрання чинності Законом 832-IX) в розрізі кожного двостороннього договору необхідно надати до НКРЕКП відповідно до Форми в термін до 18 грудня 2020 року.

Форми запиту інформації можна отримати за посиланням http://www.nerc.gov.ua/data/filearch//Form-DD.XLSX або за електронними адресами zhuravel@nerc.gov.ua або Zherebets@nerc.gov.ua.

Інформацію відповідно до Форми також надавати в подальшому у строк протягом трьох робочих днів після укладення двостороннього договору до моменту прийняття постанови НКРЕКП на виконання вимог Закону 832-IX.

У разі якщо зазначена інформація є комерційною таємницею, з метою забезпечення НКРЕКП захисту конфіденційної інформації у відповідності до вимог Закону України «Про інформацію», у супровідному листі необхідно вказати, що ці дані є конфіденційними.

У випадку відсутності укладених договорів із стороною, що входить до складу вертикально інтегрованого суб’єкта господарювання або                                      з афілійованими суб’єктами господарювання у період з 17.10.2020 – зазначена інформація не надається.

При підготовці відповідної інформації необхідно керуватись нормами статті 1 Закону України «Про ринок електричної енергії» в частині визначення вертикально інтегрованого суб’єкта господарювання та нормами статті 2 Закону України «Про акціонерні товариства» в частині визначення афілійованих одна щодо іншої осіб.

Стан розрахунків за надані житлово-комунальні послуги

(січень-серпень):

 Нараховано населенню до оплати тис.грн.Оплачено населенням тис.грнРівень сплати %Заборгованість населення на кінець серпня  тис.грн
Централізоване водопостачання та водовідведення 3549,53420,596,4872,6
Постачання теплової енергії  414,5618,5149,2468,0
Поводження з побутовими відходами471,1420,089,2278,3

До уваги ліцензіатів з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення

Регулятор звертає увагу, що постановою НКРЕКП від 29.07.2020 № 1482 (Постанова № 1482), яка набрала чинності 28.09.2020, було внесено зміни до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, затверджених постановою НКРЕКП від 22.03.2017 № 307.

Зазначеними змінами, зокрема, передбачено доповнення переліку документів, що надаються до заяви про отримання ліцензії з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, наступними документами:

інформація про підтвердження відсутності здійснення контролю за діяльністю суб’єкта господарювання у значенні, наведеному у статті 1 Закону України «Про захист економічної конкуренції», резидентами держав, що здійснюють збройну агресію проти України у значенні, наведеному у статті 1 Закону України «Про оборону України» (додаток 4 до Ліцензійних умов);

відомість про доступність місць провадження господарської діяльності для маломобільних груп населення (додаток 5 до Ліцензійних умов) (надається у разі наявності споживачів (населення), які використовують питну воду, послуги з водовідведення для забезпечення фізіологічних, санітарно-гігієнічних та побутових потреб).

При цьому, Постановою № 1482 встановлено, що протягом трьох місяців з дня набрання чинності цією постановою, ліцензіати мають подати до органу ліцензування документи, якими доповнено перелік документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії.

Враховуючи зазначене, НКРЕКП звертає увагу ліцензіатів з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення про необхідність безумовного виконання вимог Постанови № 1482 та надання у встановлені строки до органу ліцензування зазначених вище документів, якими доповнено перелік документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії.

Одночасно нагадуємо, що ліцензіати НКРЕКП можуть заощадити час та зусилля шляхом надання інформації про зміни даних, які були зазначені в документах, що додавалися до заяви про отримання ліцензії, в електронному вигляді через онлайн-сервіс на Єдиному державному порталі адміністративних послуг (https://my.gov.ua/), авторизувавшись за ЕЦП (електронним цифровим підписом).

ІНВЕСТИЦІЙНИЙ АТЛАС НАДРОКОРИСТУВАЧА

Графік вебінарів для ініціативних груп, ОСББ, менеджерів будинків та енергоаудиторів щодо енергомодернізації багатоквартирних будинків та можливостей співпраці з Фондом енергоефективності

Презентація “Чому саме зараз час замислитися про енергоефективність свого будинку?”

Презентація “Функціонування підприємств теплопостачання та підготовка їх до опалювального періоду 2020-2021 років”

Обсяг виробленої будівельної продукції

у січні–травні 2020 року

  Вироблено будівельної продукції, тис.грн Розподіл виробленої будівельної продукції за характером будівництва, у % до загального обсягу виробленої будівельної продукції
з нового будівництва з реконст-рукції та технічного переосна-щення з ремонту (капітального та поточного)
Черкаська область 526082 57,2 13,3 29,5
Черкаський район 23315 20,3 45,1 34,6

Розподіл виробленої будівельної продукції за видами

у січні–травні 2020 року

 (у % до загального обсягу будівельних робіт)

  Будівлі З них Інженерні споруди
житлові нежитлові
Черкаська область 60,8 30,8 30,0 39,2
Черкаський район 51,2 25,6 25,6   48,8  

Конкурси та гранти

Екологія та енергозбереження

Конкурсу “Вікі любить Землю”

Мета – зібрати фото, що зможуть представити українські природні пам’ятки та заповідні території у найбільшій онлайн-енциклопедії світу, та привернути увагу до стану збереження природи.

Адресат – професійні фотографи та любителі.

Дедлайн31липня 2020р .

Організатор – громадська організація “Вікімедіа Україна”. Деталі за посиланням – https://bit.ly/37Uovr239

Фінсько-український трастовий  фонд

Трастовий фонд забезпечує грантове фінансування для стимулювання співпраці двох країн у сферах енергоефективності та відновлюваної енергетики.

Організатор – Міністерство закордонних справ Фінляндії.

Деталі за посиланням – goo.gl/a5d1XY37

Щоб подати заявку на фінансування з Трастового фонду, заповніть Заявку для участі.

Ви можете запросити форму Заявки у формі Word від контактних осіб нижче. Зверніть увагу, що заповнені форми заявки повинні бути подані в електронній формі за адресою: finland.trustfund.proposals@gmail.com.

Для отримання додаткової інформації про Програму, будь ласка, зв’яжіться з нами:

Директор Проекту, Яркко Олкінуора (Фінляндія): +358 40 0805056 або jarkko.olkinuora@elomatic.com

Керівник групи, Андрій Левконюк (Україна): +380 97 6405390 або  futf@u-t-a.co.uk

Доступне фінансування з Трастового фонду здійснюється за пропозицією, отриманою від заявників, та її подальшої оцінки Комітетом з оцінки та моніторингу Трастового фонду, затвердженням Інвестиційним комітетом НЕФКО та затвердженням без заперечень Міністерством закордонних справ Фінляндії.

Презентація “Програма Фонду енергоефективності “Енергодім”, як спосіб залучення коштів в модернізацію житлового фонду”

Стан розрахунків за спожиті енергоносії та надані житлово-комунальні послуги:

 Нараховано населенню до оплатиОплачено населенням тис.грнРівень сплати %Заборгованість населення на кінець березня тис.грн
Централізоване водопостачання та водовідведення1242,4 1117,089,9869,0
Постачання теплової енергії 218,9161,573,8729,5
Поводження з побутовими відходами232,7164,470,6295,5

ІНФОРМАЦІЯ ЩОДО УРЯДОВОЇ ПРОГРАМИ ЕНЕРГОЕФЕКТИВНОСТІ


Умови надання «теплих» кредитів банками-партнерами:

https://www.oschadbank.ua/ua/business/finansuvannya-biznesu

http://www.oschadbank.ua/ua/private/loans/oschad_home/

http://www.ukrgasbank.com/small_bussiness/credit/osbb/

https://privatbank.ua/news/privatbank-ustanovil-maksimal-nuju-stavku-tep…

Житлово-комунальні послуги

25.09.2019 прийнято Розпорядження про початок опалювального сезону 2019-2020 років.

Нараховано до сплати за житлово-комунальні послуги за 2019 рік                       212 млн. 589 тис.грн.

Сплачено 200 млн. 289 тис. грн.

Рівень сплати становить 88,6 %.

Електроенергія

Станом на 01.12.2019 загальна заборгованість по оплаті за використану електроенергію становить 6 млн. 881 тис. грн.

Нараховано до сплати за січень – листопад 2019 року                                            160 млн. 532 тис. грн.

Сплачено за січень – листопад 2019 року – 153 млн. 651 тис. грн.

Рівень сплати за  січень – листопад 2019 року становить 95,7 %.

Загальна протяжність мереж зовнішнього освітлення населених пунктів становить  628,9 км.

Витрати на утримання об’єктів зовнішнього освітлення населених пунктів –  5165,22тис. грн.

 Протягом  2019  року було проведено ряд енергозберігаючих заходів на об’єктах комунальної сфери району: заміна вікон на енергозберігаючі, заміна освітлювальних приладів, капітальний ремонт та реконструкція газових топкових покрівель тощо:

у школах району – на загальну суму 4897,452 тис. грн.;

у закладах охорони здоров’я – 10,0 тис. грн.

У закладах культури, які утримуються  за рахунок бюджетів сільських рад  протягом 2019 року  проведено енергоощадні заходи, зокрема                                у  сільському будинку культури  с. Яснозір’я – проведено заміну вікон                        та дверей  на суму 57,0 тис. грн, технічне переоснащення комерційного вузла обліку газу проведено у  топочній   сільському будинку культури  с. Мошни  на суму  52,2 тис. грн та  сільському будинку культури  с. Свидівок на суму  38,3 тис. грн.  

Будівництво

Видано 297 висновків на проекти землеустрою щодо відведення земельної ділянки; 45 містобудівних  умов та обмежень на забудову земельних ділянок; 16 паспортів прив’язки тимчасових споруд підприємницької діяльності, 160 будівельних паспортів, надано                                  245 консультацій забудовникам     з питань оформлення необхідних документів.

“Не пали – компостуй”: стартує відбір громад для участі в експериментальному проєкті


Лабораторія інноваційного розвитку ПРООН в Україні разом із Центром розвитку інновацій запускають проєкт-челендж для відповідальних громад, які прагнуть ефективно запобігати випалюванню стерні, опалого листя, органічних та інших садових і сільськогосподарських відходів у своїх спільнотах.

Щороку в Україні відбувається понад 56 тисяч пожеж у природних екосистемах та на  відкритих територіях, як свідчать дані Державної служби з надзвичайних ситуацій України. Це завдає мільярдних збитків, забруднює повітря, знищує цілі екосистеми та забирає життя людей. У 2019 році непрямі збитки від пожеж в екосистемах склали близько 3,4 млрд грн; загинуло 84 людини. 

Таку серйозну проблему неможливо подолати лише штрафами – необхідно шукати інноваційні шляхи її вирішення. 

Завдання проєкту:

  • дослідження успішного досвіду запобігання спалюванню органіки; 
  • популяризація практики компостування відходів як альтернативи їх спалюванню; 
  • надання громадянам можливості моніторити пожежі в екосистемах у режимі реального часу на основі супутникових та даних, зібраних учасниками проєкту.

Що отримає ваша громада від участі в проєкті

  • Можливість моніторингу пожеж на території громади в режимі, близькому до реального часу на основі даних НАСА (Національного управління США з аеронавтики і дослідження космічного простору);
  • Е-рішення щодо:
  • ретроспективного аналізу пожеж у громаді за останні 3 роки на основі супутникових даних (аналіз свідчить, що близько 80% підпалів у окремих громадах повторюються на тих самих місцях);
  • даних місцевого моніторингу, проведеного активістами громади;
  • Консультаційну та експертну підтримку щодо використання даних НАСА та е-рішень, ефективних шляхів запобігання палінню, екологічних способів утилізації органічних відходів, зокрема компостування;
  • Комунікаційну підтримку щодо відмови від практики паління та переходу до компостування (матеріали для інформування та залучення мешканців, місцевого бізнесу тощо);
  • Зміцнити імідж громади як екологічно відповідальної серед інших громад, Уряду, інвесторів, міжнародних партнерів, у медіа тощо.

Як стати учасником проєкту

Щоб долучитися до проєкту, необхідно не пізніше 14 квітня 2020 року:

До участі запрошуються громади з усіх областей України, які готові співпрацювати для досягнення взаємовигідного результату. Учасники мають бути готовими мобілізувати волонтерів, просувати практику компостування відходів та ділитися досвідом.

Що очікується від громад-учасниць?

Участь у проєкті передбачає такі заходи:

  • активна комунікація з членами громади, місцевим бізнесом щодо загроз підпалів, шкоди паління садового сміття та екологічних та економічних переваг компостування відходів;
  • мобілізація волонтерів (школярі, молодь, інші члени громади) для збору і поширення  інформації та доповнення карти підпалів даними, зібраними на місці;
  • вжиття інших заходів для зменшення кількості підпалів у весняний сезон; 
  • участь у вебінарах на тему аналізу даних геоінформаційних систем (ГІС);
  • обмін досвідом з іншими громадами-учасницями.

Для моніторингу буде використано супутникові дані та одне з ГІС-рішень, пілотованих у проєкті “Е-рішення для громад”.

Етапи проєкту

Пілотний проєкт розрахований на два місяці і включає такі етапи:

  • прийом заявок від громад – до 14 квітня 2020 року;
  • оголошення пілотних громад – 20 квітня 2020 року;
  • квітень-травень 2020 року – проведення заходів у громадах;
  • червень 2020 року – аналіз результатів і даних, зібраних громадами, а також супутникових даних; підбиття підсумків щодо практик у пілотних громадах та комунікація результатів проєкту.

Упродовж квітня-травня 2020 року громади-учасниці повинні мобілізувати мешканців, домогосподарства та бізнес для участі в проєкті, щоб спільними зусиллями знизити кількість пожеж на території своїх громад.  

На початку червня 2020 року організатори проєкту проведуть аналіз результатів запобігання весняним підпалам та відзначать найбільш активні та інноваційні громади заохочувальними відзнаками. Ми також будемо збирати інформацію про успішний досвід подолання згаданих проблем та враховуватимемо як дані супутникового моніторингу, так і дані, внесені місцевими волонтерами.

Компостування як альтернатива палінню

Досліджуючи практику паління сухостою та органічних відходів, ми спілкувалися з представниками громад та дійшли до висновку, що компостування органічних відходів – це один із найбільш дієвих і екологічно свідомих способів зменшити кількість спалювання в громадах і, можливо, найактуальніший для українських реалій. Тому частина нашого проєкту буде сфокусована на темі компостування.

В  Україні вже існують практики успішного і економічно-обґрунтованого компостування. Компостування не тільки запобігає утворенню шкідливих парникових газів на звалищах, але й допомагає задовольнити потребу громад у добривах для садового господарства, а також підсипці, матеріалах для ландшафтних робіт тощо.

У рамках цього проєктного компоненту ми плануємо: 

  • залучити всіх охочих до створення мережі компостувальних майданчиків в Україні, організувати обмін знаннями, сприяти розширенню мережі та вдосконаленню цієї практики;  
  • створити відкриту мапу компостерів України, що сприятиме обміну досвідом між активними громадами і покращенню ситуації з утилізацією органічних відходів в Україні. 

Розуміючи нинішні потужності і потреби, ми можемо встановити взаємозв’язки між тими, хто має органічне сміття (харчові відходи, залишки врожаю) з тими, хто вже компостує і готовий прийняти більше матеріалу для компостування, або тими, хто зацікавлений в отриманні органічних добрив. Нас цікавлять усі види компостерів: для власного садівництва, будинкові, для спільноти і муніципальні, ті, які є частиною агровиробництва, тощо.

Запрошуємо поділитися вашим досвідом: для цього просимо вносити інформацію про компостери на нашу карту (посилання буде незабаром додане).

Підтримка учасників проєкту

Протягом проєкту громади-учасниці отримуватимуть:

  • комунікаційну підтримку (інформаційні матеріали, постери, рекомендації); 
  • технічні консультації щодо аналізу супутникових даних та роботи з картами;
  • можливість обміну досвідом з іншими громадами-учасницями. 

У разі виникнення додаткових питань, ви можете зв’язатися з нами:

  • з організаційних питань – e-solutions@cid.center    
  • з технічних питань (робота з мапою і внесенням даних) – gis@cid.center
  • Лабораторія інноваційного розвитку ПРООН в Україні – acclab.ua@undp.org

Враховуючи ситуацію з поширенням COVID-19 та введенням карантину, усі консультації по проєкту будуть здійснюватися дистанційно. 

Про організаторів

Лабораторія інноваційного розвитку ПРООН в Україні – глобальна ініціатива ПРООН, спрямована на визначення, розробку та розповсюдження інноваційних та стійких рішень для місцевих громад.

Центр розвитку інновацій спеціалізується на дослідженнях, інноваціях та проєктах, які спрямовані на розвиток демократії участі, е-демократії, партисипативного бюджетування, е-врядування, розумного міста (smartcity), колективного розуму (collectiveintelligence), управління на основі аналізу даних на місцевому та національному рівнях.

Більше інформації можна дізнатися тут.

Конкурс «зелених» бізнес-ідей ClimateLaunchpad


Greencubator оголошує про прийом заявок від українських команд на найбільший в світі конкурс «зелених» бізнес-ідей ClimateLaunchpad (CLP)! 

Конкурс охоплює 55 країн світу, його переможці отримають призи в                   10 000, 5 000 та 2 500 євро, а фіналісти — доступ до акселератора EIT Climate-KIC, з фокусом на комерціалізації cleantech-стартапів.

Заявки приймаються до 10 травня.

Мета конкурсу ClimateLaunchpad — допомогти командам, які мають «зелену» бізнес-ідею, пройти шлях від  проекту на серветці до робочого cleantech-бізнесу, допомогти таким ідеям швидко перетворитися на динамічні успішні компанії, що створюють низьковуглецеве, дружнє до довкілля майбутнє.

В конкурсі можуть брати участь команди та компанії, які:

  • почали власний бізнес менше року тому;
  • залучили сумарно не більше 200 000 євро інвестицій;
  • ще не почали комерційну реалізацію своїх продуктів чирішень;
  • раніше не брали участь в конкурсі CLP та програмах  EIT Climate-KIC з цією самою бізнес-ідеєю.

Організатор — європейська Ініціатива кліматичних інновацій Climate-KIC, партнером і організатором національного етапу в Україні є ГО Greencubator.

Переваги участі в CLP:

  1. Буткемп (інтенсивне кількаденне навчання) та програма дають знання, необхідні для трансформації ідеї в робочий бізнес.
  2. Організатори конкурсу не отримують частку в бізнесі. Лише тренують, готують до конкурсу та допомагають сформувати бізнес-модель.
  3. Буткемп для команд проводять найдосвідченіші кліматичні ментори світу.
  4. Під час глобального фіналу стартапи знайомляться з інвесторами та партнерами, які розуміють потенціал кліматичного бізнесу і готові вкладатися в «зелену» економіку. 
  5. В спільноті CLP можна зустріти перших клієнтів чи покупців — а це навіть важливіше, ніж перемога в конкурсі. https://gurt.org.ua/news/grants/57987/

Заявки від українських учасників приймаються до 10 травня 2020 року включно. Тренувальний буткемп відбудеться у Києві в середині червня, а національний фінал — наприкінці липня. На глобальний фінал у вересні вирушать двоє переможців з кожної країни.

Подати заявку на ClimateLaunchpad 2020!